Luottamusmiehet

Hei!

Olen Tarja Peltonen ja toimin Jokilaakson Terveys Oy:n TSN luottamusmiehenä kaudella 31.3.2023-31.12.2026

Olen ollut mukana ammattiyhdistys- ja edunvalvonta toiminnassa vuodesta 2010 alkaen. Olen ollut mukana työsuojelu toiminnassa vuosina 2010 – 2013 ja ammattiosasto toimintaan ajauduin vuonna 2013. Olen toiminut luottamus- ja varapääluottamusmiehenä Jämsän kaupungilla v.2014 ja v.2015 -2016 Jämsän Terveydelle siirtyessäni siellä jatkoin luottamusmiehenä. Syksyllä 2016 siirryin työskentelemään Jokilaakson terveydelle ja minut valittiin sinne luottamusmieheksi seuraavan kauden alussa v.2017.

Päätyöni on Jokilaakson Terveyden hoito-osasto 2 sairaanhoitajana ja Tehyyn olen kuulunut aina opiskeluajoistani lähtien.

Luottamusmiehen työ on mielenkiintoista. Siinä on kiinnostavaa mm. niin työntekijän kuin työnantajan oikeudet ja velvollisuudet. Koskaan ei ole täysin valmis tähän työhön vaan työ vaatii jatkuvaa kouluttautumista ja asioiden selvittelyä. Me saammekin hyvin koulutusta ja tukea niin omalta Tehyltä kuin TSN:ltä. Me tehyläiset luottamusmiehet olemme myös verkostoituneet ja muut luottamusmiehet ovat myös hyvä tuki ja voimavara tässä työssä.  Luottamusmies työ antaa vaihtelua omaan päätyöhöni.

Rakas harrastukseni on lavatanssi. Kursseilla käyn talviaikaan 1-2 kertaa viikossa ja kesäisin kutsuvat kesälavat, joissa käyn mahdollisuuksien mukaan viikoittain. Luen paljon ja lenkkeilen myös. Näiden parissa saan muuta ajateltavaa ja työt unohtuvat. Ja tietysti päiviäni viihdyttää ensimmäinen lapsenlapseni Adette. Hän tuo piristystä mummon päiviin. Toki myös muut perheen jäsenet ovat tärkeitä.